11/17/2009

The Final Battle

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Semua orang tahu, esok tibalah saat-saat yang kita semua nantikan selama 11 tahun berada di bangku persekolahan, iaitu saat di mana kita akan menempuh sesuatu.

Sesuatu yang bakal menentukan masa depan kita, sesuatu yang bakal mengukur tahap kesiap-siagaan kita, sesuatu yang menjadi indikator pencapaian zaman remaja kita, dan juga sesuatu yang bakal menjadi penamat kepada status kita semua sebagai 'budak sekolah'. Penulis enggan mengulas lanjut, karena sudah semestinya semua orang cukup tahu dan cukup mengerti apakah 'sesuatu' itu.

Cuma apa yang ingin penulis ucapkan kepada semua calon-calon yang akan menduduki 'sesuatu' itu, semoga sentiasa dibuka fikiran, diterangkan pandangan, ditenangkan jiwa, dan dilapangkan dada oleh Allah SWT. Walau sebanyak mana pun usaha kita, walau setinggi gunung pun keringat dicurah, walau segunung ikhtiar pun kita perah, namun semuanya kembali kepada Yang Satu.

Marilah kita imbas kembali saat-saat kita berjaya menabur jasa di bumi SHAMS ini 2 tahun lalu. Masih ingatkah kalian pada saat-saat itu, betapa kita berjaya memahat nama, mencipta sejarah sebagai batch terbaik dalam peperiksaan PMR? Oleh itu, penulis menyeru kepada sahabat sekalian agar kita dapat mengulangi pencapaian lalu. Semoga dimakbulkan Allah jua segala doa, harapan, dan impian kita.

Dalam mengharungi saat-saat getir seperti ini, usahlah kita lupa pada Dia. Dia yang telah memberi kita kekuatan, Dia yang mengurniakan pengetahuan, dan Dia yang menguasai segala urusan. Ya Allah, semoga kami dijauhkan dari segala ilmu yang tidak bermanfaat, hati yang tidak khusyuk, nafsu yang tidak pernah puas, dan doa yang tidak dimakbulkan..


Akhirul kalam, penulis mewakili 2 lagi panel penulis dan sahabat-sahabat 5 Muslim yang lain ingin memohon jutaan ampun dan maaf buat semua kiranya ada khilaf yang telah mengguris perasaan dan masih berkudis di hati. Harapan kami, agar doa kalian dapat mengiringi perjalanan getir kami sepanjang minggu-minggu peperiksaan ini.

Sekian sahaja post terakhir penulis sebagai penghuni rasmi The Illegal Kitchen 5 Muslim 2009. Salam peperiksaan!

"Bittaufiq wannajah fil imtihan"
"Tiada halangan pahat sejarah yang cemerlang"
"Biar jasa jadi kenangan"


malayneum : harap ampun harap maaf, blog sudah 2 bulan tidak ber-update :x


by malayneum,
1258, 17/11/09.
 

iLLeGaL KiTcHeN © 2008. Design By: SkinCorner